Hrek : Nem HF, de majdnem Bravo - Lancia Delta 1,6 Mjet |
Nem HF, de majdnem Bravo - Lancia Delta 1,6 Mjet
origo 2009.04.10. 18:37
A Delta klseje annyira megnyeri az embereket, hogy msra mr nem is kvncsiak. gy vlt a Fiat Bravbl npszer divataut.
Mindig is tudtam, hogy az emberek alapveten a klsejk alapjn tlnek meg egy autt. Hiba tagadjk sokan, de gy van. A tbbsgnek nem szmt a mszaki tartalom, nem szmt a minsg, sem az, milyen hre van a mrknak. Ha a formaterv megnyert valakit, akkor elg nehz lebeszlni rla.
Nem egy ismersm kikrte mr a tancsom autvsrls eltt, de majdnem mindig ugyanaz a tapasztalat. ltalban felsoroljk, milyen autk tetszenek, amire nekem el kne mondanom, hogy melyik mirt j. Meghallgatjk, kicsit elkedvetlenednek, ha az ltaluk legszebbnek tlt modell mgsem a vilg legjobb autja. Ezutn gondolkoznak pr napot, majd megveszik a legszebbet.
Az j Lancia Delta megbzhatsgrl, minsgrl mg nem sokat tudunk, de az biztos, hogy ez is azt vltotta ki, amit vrtam. Rengeteg embernek tetszett, megjegyeztk, milyen klnleges. Azt azonban viszonylag kevesen akartk befogadni, hogy ez lnyegben egy Fiat Bravo kicsit kicicomzva. A szomszdom mr odig is eljutott, hogy az rt is megkrdezte. Venne ilyet, hiszen nagyon j aut benyomst kelti. Nagyon szp, s biztosan knyelmes, azrt ez mr Lancia. Bezzeg a bartja Bravja az gy rz, meg annyira nem jn be neki, de ez a Delta mr igen.
Ezutn szomortsam el, hogy ez alapveten ugyanaz a kocsi? Megtettem, elg rosszul viselte. Gyakorlatilag alkatrszenknt el kellett neki mondanom, hogy mi minden azonos bennk.
Szerencss helyzetben vagyok, a Delta 1,6-os turbdzel vltozatnak tesztjt lnyegben mr Koncz kollga megrta akkor, amikor az ugyanezzel a motorral szerelt Bravorl rt. A kt aut mszakilag azonos, csupn a Delta padllemeze hosszabb. Ezrt 10 centimterrel nagyobb a tengelytv, valamint 18,4 centivel hosszabb az aut. Ez a hts lbtrre van jtkony hatssal, radsul mg tologatni is lehet a hts lst. Ennyi a gyakorlati klnbsg a Bravhoz kpest, a tbbi mind dizjn. Ha valaki nagyon koncentrl, a Bravt azrt megltja az autban. A belsre fleg igaz ez, de azrt vannak olyan klnbsgek is, amely miatt szmomra nem tbb a Delta.
A Bravo a sajt kategriban egy igen kivl aut, mr nlam is bizonytott az 1,9-es dzel, de a mr emltett 1,6-ost is prbltam. Ezrt aztn klnsen rdekelt, hogy a Delta mennyi pluszt hoz az letembe. A tapasztalataim szerint azon kvl, hogy tbben megnzik, s hogy jobban elfrek htul, nem sokat.
A Bravo mszerfala nekem jobban tetszik, ez az ezst bett gagyi. Az lsek szebbek, exkluzv hatst keltenek, de a Bravo kicsit sportos lsei szmomra knyelmesebbek. A kzpkonzol is jobb lenne vakkapcsolk nlkl, de minsgileg sem jelent semmi pluszt a Delta. Nhol sorjs manyagok, esetlegesen mkd hifi, ennyi mg, ami megmaradt. Szerintem gy sem rossz aut a Delta, de hol az a plusz, amirt Lancit vennm?
Arra kr lenne bekezdseket pazarolni, mennyire ms a futm, az aut viselkedse. A nagyobb tengelytv miatt szk kanyarokban kicsit nehzkesebb lehet, de ez nagy sebessg kanyaroknl pozitvum. A rugzsi komfort nagyjbl ugyanolyan, itt csak a vlasztott felni mrettl fgghet, mennyire rz a kocsi. A kormnyzs kicsit tlszervzott, de itt is zls krdse, hogy ki mit szeret. A vlt s a motor tnyleg ugyanaz, mint amivel a Bravban tallkoztunk: nagyon j vlaszts ebbe az autba, hiszen lendletesen is kpes mozgatni a Deltt, mikzben nem sokat fogyaszt. Egy szolid 6,7 literes tlag jtt ki tbbnyire vrosban hasznlva, ami teljesen elfogadhat adat.
Tveds ne essk, alapveten semmi bajom a Bravval, st j autnak tartom. Ezrt csupn azt vizsgltam, mennyivel lehet jobb vlaszts a Delta. Egy ht alatt annyi maradt meg, hogy csak a mutats klseje s a nagyobb trknlata miatt kne jobban - ha nem lenne ennyivel drgbb.
A Bravo nekem nagyon tetszett az 1,6-os, 120 lovas dzellel, de ha mg azt is ltom, hogy most akciban majdnem 5 milli helyett 4,5 millirt adjk, akkor mg jobban tetszik. Ez mr a jobban felszerelt Dynamic vltozat, hiszen csak ehhez kaphat a 120 lovas dzel. Ehhez kpest a valamivel hosszabb s divatosabb Delta 5,7 millirl indul ezzel a motorral, ami ugye jelen helyzetben tbb mint 1,2 millis klnbsget jelent.
Szmomra nem r ennyivel tbbet a Delta, hiszen a Bravo is tetszik. A konkurensekhez kpest pedig a Bravo jl tartja magt, a Delta viszont kicsit drga.
Mszaki adatok
Motor, ertvitel, fkek. Hengerrtartalom: 1598 cm3. Furat/lket: 79,5/80,5 mm. Hengerek/szelepek szma: 4/16. Teljestmny: 88 kW (120 LE)/4000. Nyomatk: 300 Nm/1500. Sebessgvlt: hatfokozat manulis. Fkrendszer ell/htul: httt trcsa/trcsa.
Mretek, tmegek. Hosszsg/szlessg/magassg: 4520/1797/1499 mm. Tengelytv: 2700 mm. Nyomtv ell/htul: 1538/1531 mm. Tmeg: 1485 kg. Terhelhetsg: 435 kg. Csomagtart trfogata: 380-465 l. zemanyagtartly trfogata: 58 l.
Menetteljestmnyek, fogyaszts. Gyorsuls (0-100 km/ra): 10,7 mp. Vgsebessg: 194 km/ra. tlagfogyaszts: 4,9 liter/100 km. Tesztfogyaszts: 6,7 liter/100 km. Szndioxid-kibocsts: 130 g/km.
|
|