Audi R8
origo.hu 2009.02.19. 18:18
Rettegett nyolcas - Audi R8 V10
Iszonyatosan megy mindkett, mikzben gynyr a hangjuk, s nagyon j a V10-est vezetni. Alacsony sebessgnl ugyan kicsit nehz a kormny, de nagy sebessgnl pont j, s ht minden elemben kkemny, ahogy az egy ilyen sportauthoz illik. Kzton kihasznlhatatlan, flgzzal is jval gyorsabb, mint brmi. Szerencsre kivittk versenyplyra is, ahol kiderlt, hogy a futmve is egszen j, csak sznl kell lenni. Mindenre reagl, ezrt folyamatos koncentrcit ignyel. Elg egy durvbb kormnymozdulat, egy rossz gzelvtel, vagy egy tl mly fktv a kanyar bemenetn, s mris kln letet l az R8 feneke. Arnylag knny sszeszedni, de azrt kicsit zavart, hogy erre bekapcsolt ESP-vel is kpes. A szria magnetic ride kapcsolhat kemnysg futm igazbl nem sokat szmt, mr alaphelyzetben is nagyon sportos a gp, de ezen mg lehet egy leheletnyit kemnyteni.
A kermiafkek pards lassulst produklnak, a versenyplya kzps szakaszn 220-rl gy llt meg, mintha ppen a sarki kzrtesnl lasstannk 50-nel suhan Suzukinkat, hogy tengedjk a gyalogosokat.
Az R8 V10 ktfle vltval kszl, de a kzit nem prbltam. Az R-tronic ugyanis annyira letaglz lmnyt nyjt, hogy szerintem nincs jvje a kzinek. A szekvencilisan is vltogathat vltnak egyetlen htrnya van, ez pedig az, hogy mg mindig nem motorsportos logika alapjn osztottk ki a fel- s visszavltst, elrefel felvltunk, htrahzva pedig vissza. Ebben az autban a gyorsuls indokoln a logikusabb elrendezst, de mg a kszl versenyaut sem juttatta az Audi eszbe a helyes kiosztst. A kormnyrl is lehet vltogatni szerencsre, ezrt mgsem annyira fj a problma. Az viszont tetszett, hogy a vlt programozsa alaphelyzetben tmogatja a nyugodt haladst. Ilyenkor lassabban kapcsol, de nem annyira darabos. Ha benyomjuk a Sport-gombot, akkor viszont jn az szinte nyersessg, minden vltskor egy hatalmas csattans mell idztett tarkvgs jelzi, hogy az R8 ilyenkor nem kslekedik. Ezt csak padlgzas zemmdban, a motort vgigforgatva rdemes kihasznlni, hiszen nem kmli a hajts egyik elemt sem.
A V10-es egybknt nagyon szeret prgni, elvileg 8500-at is elforog, mikzben a hangja Drmg Dmtrbl talakul vlt vadllatt. Sok rtelme nincs vgigforgatni, de azrt 5000 krnyktl rezheten rtesz mg. szveszt az lmny, nincs mit tenni. De ennek ra is van.
Az R8 V10 magyar rcdulja mg nem ismert, de azt mr most lehet tudni, hogy 35 ezer eurval drgbb, mint a "kicsi" 4,2-es. Ez mai szmts szerint 10 milli forint, ami nem kevs plusz 105 lerrt, mg egy harmincmillinl drgbb alapr autnl sem. Ebben nhny dolog szriafelszerels, ami a 4,2-esben nem, de az alapveten htul tbbet hajt sszkerkhajts mr abban is adott. A felr teht nagyrszt a teljestmnytbblet ra, az meg szerintem nem r ennyit. Az biztos, hogy az R8 vsrlkznsge nem olyan racionlisan gondolkozik ebben a krdsben, mint n, de szvem szerint akkor is a kisebbet krnm.
|